War Child jaarverslag

Sinds jaar en dag sponsoren wij samen met onze partner F19 het jaarverslag van War Child. Dit zijn voor ons de pareltjes waar we samen erg trots op zijn.

Jaarverslag van waarde

Gloedcommunicatie verzorgt de vormgeving van het jaarverslag, plaatst deze online en gebruikt daarvoor de software en het platform dat F19 aanbiedt. In tijden waar alles terecht draait om verantwoording afleggen en transparant communiceren is een helder en strak jaarverslag van enorm grote waarde.

Meer dan ooit belangrijk werk

Voor Annemiek Bolscher, contentspecialiste ('en fervent anti-militariste') was het meteen duidelijk toen zij in 2019 aan boord kwamen. “Onze missie is krachtig communiceren als het er echt omgaat. Dat is hier zeker het geval. War Child brengt levensgeluk aan kinderen. Het is meer dan ooit belangrijk werk, dat zie je nu wel weer met de oorlog in Oekraïne."

"We worden gezien als volledig onderdeel van de War Child-familie. De persoonlijke betrokkenheid en werkvreugde onderling staan altijd voorop. Ik vind het knap hoe ze altijd bedrijven aan zich weten te binden aan hun missie. Het jaarverslag? Voor mij zit de kracht in de korte statements en de fotografie. Het zijn ieder jaar schitterende foto’s, het spat er werkelijk vanaf. Zo hebben we met elkaar communicatief gezien echt veel impact."

Een klik vanaf dag één

Oprichter van F19, Marcel Rosenbrand, is al sinds 2009 bij War Child betrokken. “Wij hebben toen War Child zelf benaderd. Naast het inhoudelijk goede verhaal ben ik erg onder de indruk van de uitstraling, branding en positionering. Maar dat is meer dan een leuk logo hoor. Het is een enorm enthousiaste groep goedbedoelende mensen. Het klikte vanaf de eerste dag," vertelt Marcel.

 

Marcel vervolgt: "Daarnaast vind ik War Childs strategie van kennisoverdracht en opschalen erg interessant, want dat doen wij ook. We proberen om iets waar we zelf goed in zijn – het bieden van een platform om gemakkelijk jaarverslagen te publiceren - daar anderen hun voordeel mee te laten doen. Een jaarverslag is eigenlijk je bestaansrecht. Ik vind de storytelling in het jaarverslag erg goed. Het zijn nooit puur cijfermatig en financieel gedreven verhalen. Maar altijd met oog voor de menselijke kant.”

Bekijk het jaarverslag

Het jaarverslag wordt daarnaast uitgebracht in de vorm van een poster. Deze poster is dan meteen de omslag voor hun corporate magazine. Dit magazine wordt uitgebracht voor stakeholders over de hele wereld om te laten zien wie War Child is en hoe ze werken. Met verhalen over expertise, impact en resultaten.

Annemiek

Meer weten?

Bel of mail Annemiek!

Annemiek Bolscher
strategisch adviseur
06 - 26 91 46 10
annemiekbolscher@gloedcommunicatie.nl