Vincent van Gogh doet het gewoon anders

De geestelijke gezondheidzorg is volop in beweging. Het zorgstelsel moet sterker en de zorgkwaliteit beter. Het moet ook betaalbaarder om zorg van hoge kwaliteit te kunnen blijven bieden. Daarop besloot ggz-instelling Vincent van Gogh om het ‘gewoon anders’ te gaan doen. Om te zoeken naar kansen, mogelijkheden en nieuwe manieren van werken.

Vincent van Gogh is het 'Gewoon anders’ gaan doen in de zorg. Door baanbrekend te innoveren, hechter samen te werken met het netwerk rond de patiënt en door slimmer en kleiner te organiseren. Dat vraagt ook om een andere, vernieuwende manier van communiceren. Met een nieuwe toon, nieuwe kanalen en een nieuwe focus. Voor Vincent van Gogh even anders, maar voor Gloedcommunicatie heel gewoon. We ondersteunden het verandertraject rondom de koerswijziging, vernieuwden en bouwden websites en zetten onlinemarketingcampagnes en arbeidsmarktcommunicatie op.

Online communicatie

Bij een nieuwe koers hoort ook een nieuwe online strategie. De website vormt daarin de spil. Vanuit een ‘toptaken’-gedachte richtten we de informatie opnieuw in. Voor alle sublabels van Vincent van Gogh maakten we op basis van de corporate website een afgeleide variant met een eigen toon, inhoud en stijl. Efficiënt, vertrouwd en toch uniek. Consistent en helder tegelijk.  

Vincent Verslavingszorg

Vincent Verslavingszorg richt zich op online behandeling van verslavingszorg. Via een crossmediale campagne worden nieuwe cliënten aangesproken en gewezen op deze bijzondere vorm van behandeling. De campagne genereert naamsbekendheid en schept een positief beeld over de behandeling. Ook met de online vindbaarheid zit het snor: we optimaliseerden de teksten voor SEO en zetten een online advertentiecampagne op. 

Annemiek

Meer weten?

Bel of mail Annemiek!

Annemiek Bolscher
strategisch adviseur
06 - 26 91 46 10
annemiekbolscher@gloedcommunicatie.nl