Radboud Universiteit

Een wereld waarvan we steeds meer vragen, heeft mensen nodig die bijdragen. Kritische denkers met de wil om te weten en handen die uit de mouwen gaan. Regionaal en internationaal. Hun bijdrage leverend aan een gezonde, vrije wereld met kansen voor iedereen. Met deze boodschap, groter dan de Radboud Universiteit zelf, kiest de universiteit een nieuwe richting.

A Significant Impact

Het beste halen uit de wetenschap, uit de ander en jezelf. Dat verbindt alle studenten, onderzoekers en medewerkers van de Radboud Universiteit. Zij delen de overtuiging dat we met de wereld wat goeds te doen hebben. En dat we hierin voor complexe uitdagingen staan die vragen om meer betrokkenheid bij elkaar, de samenleving en de wereld. De Radboud Universiteit heeft ‘A Significant Impact’ omarmt. Ze is van betekenis met interdisciplinair onderzoek en innovatief onderwijs. Doordat mensen er ontdekken, leren, proberen, falen en slagen.

De vraag die vaak níet wordt gesteld

Het begon met de opdracht om de vernieuwde strategie van de Radboud Universiteit vorm te geven. A Significant Impact, waarvoor we een redactieslag, een inspirerende uitgave en een online versie uitwerkten. Stapje voor stapje kwamen we echter dichter bij de vraag die veel opdrachtgevers ons vaak níet stellen. Namelijk: Wat is er écht nodig? Want hoe maakt de Radboud Universiteit de plannen die ze heeft werkelijkheid?

Je bent nodig.

In nauwe samenwerking met Total Design werd ‘A Significant Impact’ geactiveerd met de eigenzinnige positioneringscampagne ‘Je bent nodig’. Het concept voor de campagne en de vertaling van de vernieuwde strategie in allerlei middelen, inclusief bioscoopfilm, hebben we samen met Total Design uitgevoerd. De campagne zet de universiteit sterker op de kaart en is gericht op het aantrekken van excellente wetenschappers naar Nijmegen. Daarvoor schreven we in twee weken tijd in het bestaande cms, met als deadline de opening van het academische jaar, een complete ‘werken bij’ website. Ook vonden we de eerste vacatureteksten voor wetenschappelijk en niet-wetenschappelijk personeel voor de Radboud Universiteit opnieuw uit. Een mooi begin voor een verdergaande strategie en aanpak voor een doelgroepgerichte arbeidsmarktcommunicatie.

Ook als bioscoopfilm

‘Je bent nodig.’ kreeg zijn sterkste vorm in een bioscoopfilm. Een film van slechts twee minuten die je als een zinderende trailer van een Hollywoodproductie vasthoudt in je stoel. Als kijker voel je ongemakkelijkheid, afstand, bijna vervreemding. Aan het einde volgt een noodzakelijke en hoopvolle oproep om bij te dragen aan een betere wereld.

Monique C

Meer weten?

Bel of mail Monique!

Monique Coffeng
creatief directeur
024 - 381 6874
moniquecoffeng@gloedcommunicatie.nl