Online strategie en advies

Een online strategie geeft richting aan je marketinguitingen en middelen. Hoe zorg je ervoor dat jouw content en inzet jouw doelgroep daadwerkelijk bereikt en aansluit bij hun behoeften?

Een online strategie kan bestaan uit deze onderdelen:

Doelgroeponderzoek

Online marketing werkt alleen als je weet wie je doelgroep is. Met hagel schieten doen we niet. Daarom beginnen we altijd met een doelgroeponderzoek. Dit doen we door persona’s op te stellen, de klantreis van jouw doelgroep(en) in kaart te brengen en een zoekwoordanalyse uit te voeren.

Webanalyse

Aan de hand van Google Marketing Tools, Hotjar, ContentKing en diverse SEO tools brengen we verbeterpunten omtrent jouw website in kaart. We kijken zowel naar verbeteringen op technisch vlak als naar verbeteringen van de content en structuur van de website. Op basis van deze analyse, voeren we een website-optimalisatie uit.

Contentplan

Op basis van de doelgroepanalyse bepalen we welke content relevant is en waar deze content het beste verspreid kan worden. Met behulp van het contentmanagementsysteem monitoren we jouw socialmediakanalen, voeren we de planning uit, bouwen we aan de reputatie van je organisatie en koppelen we resultaten terug in overzichtelijke rapportages.

Strategie en advies per kanaal

Elke organisatie is anders. Met andere doelen én doelgroepen. Daarom stellen we een tailored strategie en advies op. Hierin besluiten we welke kanalen je het beste in kan zetten en welke type content het beste past bij de gekozen kanalen.

Meetplan

Welke KPI’s zijn voor jouw bedrijf belangrijk? Wat bepaalt of een marketingmiddel succesvol was? We stellen een meetplan op zodat we van tevoren duidelijk in beeld hebben waar onze doelen liggen en we de campagnes kunnen bijsturen en optimaliseren na livegang.