Yes! Genomineerd voor een Esprix Award
De campagne ‘Je bent nodig’ van de Radboud Universiteit is genomineerd voor een Esprix, de prijs voor de meest succesvolle marketingcommunicatiecampagne van Nederland.
De campagne ‘Je bent nodig’ van de Radboud Universiteit is genomineerd voor een Esprix, de prijs voor de meest succesvolle marketingcommunicatiecampagne van Nederland.
De Radboud Universiteit vroeg ons haar vernieuwde strategie ‘A significant impact’ vorm te geven. Hiervoor verzorgden we in eerste instantie een redactieslag, een inspirerende boekuitgave en een online versie. Vervolgens is ‘A Significant Impact’ in nauwe samenwerking met Total Design en de Radboud Universiteit geactiveerd met een eigenzinnige positioneringscampagne ‘Je bent nodig’. Deze campagne en de vertaling van de vernieuwde strategie werd in allerlei middelen, inclusief een bioscoopfilm, uitgevoerd. Dit alles met als doel (top)onderzoekers te werven.
‘Je bent nodig.’ kreeg zijn sterkste vorm in een bioscoopfilm. Een film van slechts twee minuten die je als een zinderende trailer van een Hollywoodproductie vasthoudt in je stoel. Als kijker voel je ongemak, afstand en bijna vervreemding. Aan het einde volgt een noodzakelijke en hoopvolle oproep om bij te dragen aan een betere wereld.
Nog meer zien van deze campagne? Lees verder >>